Filosofia: un bé comú

La filosofia és una ciència que intenta estudiar diverses qüestions que existeixen en la humanitat. Tal com el seu nom diu “amor per la saviesa” la filosofia estudia el saber i intenta explicar el perquè de les coses raonadament.

En el batxillerat aquesta assignatura és fonamental per poder entendre qualsevol altra assignatura o ciència que vulguem aprendre. Des de la història de la filosofia fins la lògica, tot són sabers que et donen uns fonaments necessaris per a entendre la vida. Molta gent no aprecia la filosofia com hauria de ser: una ajuda! Hi ha estudiants que no els agrada estudiar la filosofia, però jo crec que no és perquè sigui avorrida sinó perquè és difícil d’entendre. Com no entenen el que els estan explicant deixen d’escoltar a classe i no s’esforcen per a comprendre-ho. Tot això crec que podria millorar-se de moltes maneres i així els joves podrien començar a impregnar-se de saviesa. Es podria canviar la manera d’ensenyar que tenen els professors de filosofia i intentar explicar-la més divertidament i amb més exemples clars aplicats a la vida quotidiana que nosaltres portem. Està clar que la majoria de professors i savis tenen el cap quadrat i és difícil canviar-los-hi les idees, però potser, poc a poc i en uns anys, es deixaran influenciar per les coses que diuen els que no poden entendre la filosofia a la seva manera i canviaran els seus hàbits educatius.

D’altra banda, estic en contra de que s’elimini per complet la filosofia del batxillerat, com molts “polítics” volen fer. Això seria una desgracia per als joves ja que deixarien d’aprendre coses bàsiques per a la futura vida. El problema és que, com els estudiants no poden entendre la filosofia, treuen males notes i això fa que la seva mitjana i la mitjana general baixi unes dècimes. No crec que sigui tan sols per la filosofia, perquè hi ha més assignatures complicades, però aquesta afecta en gran part. Tot això a “la gent de dalt” no els interessa. El que volen és que els joves surtin el més aviat possible dels estudis gratuïts i així començar a pagar els impostos i les cares matricules universitàries.

En definitiva, ens tenim que esforçar més en entendre la filosofia i ficar-li més ganes, però també s’han de canviar els hàbits educatius que hi ha actualment en els centres de secundària i batxillerat. Així, potser podrem fer, de la joventut, un futur mínimament millor.

Àxel Gil Cid – Institut Les Planes

Anuncis