La importància de la filosofia

El setembre del 2013 vaig començar batxillerat. Tenia la curiositat de saber què és la filosofia, una assignatura que mai havia fet i de la qual pocs cops n’havia sentit a parlar.  M’agradarà? Em servirà d’alguna cosa? Serà difícil? Aquestes eren algunes de les moltes preguntes que em feia. A poc a poc, a mesura que anaven passant les setmanes anava aprenent què és la filosofia i que en qualsevol moment és útil.

La filosofia t’ensenya a poc a poc a trobar un perquè de les coses, a donar unes explicacions ben raonades i que quan t’hagin de donar a tu les explicacions que no t’enganyin amb fal·làcies. La filosofia et fa pensar en el que som. Som un cos? Un cervell? Una ànima? Preguntes de les quals encara no en sabem la resposta però la intentem trobar.

Sota el meu punt de vista, la filosofia és l’assignatura que més t’ensenya què fer en certes situacions de la vida quotidiana.

Per aquestes raons la filosofia no hauria de ser optativa, sinó obligada.

Marta Caballero Cavallé, 1r Batxillerat – Institut El Morell.