Com ensenyar filosofia?

La filosofia és una matèria que ve de nou al batxillerat. La majoria d’alumnes no n’han sentit a parlar abans, i quan busquem una definició en trobem unes quantes. Així les coses, és la filosofia un saber teòric? És un saber pràctic? Hem d’aprendre el que diuen els diferents filòsofs o més aviat hem d’entendre de quins problemes discuteixen? Sigui com sigui, com s’ha d’ensenyar la matèria? Com s’aprèn millor en què consisteix la filosofia?

Quines són les vostres experiències?

Anuncis

One thought on “Com ensenyar filosofia?”

  1. Existe un problema en la educación previa de la persona cuando, llegada a segundo de bachillerato, la filosofía te viene de nuevo.

    Mi experiencia personal es la de un profesor plantado frente a nosotros preguntándose el porqué de la falta de curiosidad intelectual de sus alumnos. Tuve la suerte de tener dos profesores (por paternidad del primero) y ver la diferencia entre uno que ya está muy asentado en sus métodos, en su quéhacer como profesor y la otra profesora, joven; con unas ganas inmensas por enseñar.

    Pero la cuestión no es tanto el temario que se dé (aunque también) sino la sensibilidad que haga despertar el profesor al alumno. En mi caso, desde mi primera clase de filosofía en primero de bachillerato no he dejado de estudiar filosofía por mi cuenta, intentando comprender y siendo crítico (que no criticón). Tuve, como ya he dicho, la suerte de tener a dos profesores estupendos, quienes despertaron en mí esa sensibilidad intelectual. Tal y cómo está el patio creo que la tarea del profesor es justamente esa, despertar la curiosidad intelectual en sus alumnos, ya que cuando abres un libro de filosofía de primero o segundo de bachillerato, bueno, mejor no comentarlo.

    Isaac Guerrero Moreno

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

filosofia a secundària

%d bloggers like this: